Правілы ўнутранага распарадку для вучняў

Дата: 23 ноября 2019 в 14:32, Обновлено 5 октября в 06:43

Дзяржаўная ўстанова адукацыі “Астрошыцкі вучэбна-педагагічны комплекс дзіцячы сад сярэдняя школа Лагойскага раёна”  

Разгледжаны на пасяджэнні Савета

ўстановы адукацыі

Пратакол  ад 30.08.2019 №1

Зацверджаны загадам дырэктара  

ад 30.08.2019 №168

ПРАВІЛЫ

__________ № ____

аг.Астрошыцы

унутранага распарадку для навучэнцаў

(са змяненнямі і дапаўненнямі ад 23.11.2019)

ГЛАВА І

АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ

1.1. правілы ўнутранага распарадку для вучняў Дзяржаўнай установы адукацыі "Астрошыцкі вучэбна-педагагічны комплекс дзіцячы сад-сярэдняя школа Лагойскага раёна" (у далейшым Правілы) утрымліваюць нормы паводзін вучняў у будынку і на тэрыторыі адукацыйнай установы з мэтай стварэння ўмоў, якія спрыяюць паспяховай вучобе кожнага вучня, выхаванню павагі да асобы вучня і яго правоў, развіццю культуры паводзін і навыкаў зносін сярод вучняў, падтрыманню ў школе парадку, заснаванага на свядомай дысцыпліне і дэмакратычных прынцыпах арганізацыі адукацыйнага працэсу.

1.2. сапраўдны дакумент распрацаваны ў адпаведнасці з Канстытуцыяй Рэспублікі Беларусь, Кодэксам РБ аб адукацыі, зацверджаным Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 20.12.2011 № 283 «АБ зацвярджэннi Палажэння аб установе агульнай сярэдняй адукацыi», Канвенцыяй аб правах дзіцяці, Статутам школы.

1.3. паводле гэтых Правіл вучні маюць аднолькавыя правы, абавязкі і адказнасць пры знаходжанні ў адукацыйнай установе.

1.4. сапраўдныя Правілы з'яўляюцца абавязковымі для ўсіх вучняў школы.

ГЛАВА ІІ

АРГАНІЗАЦЫЯ АДУКАЦЫЙНАГА ПРАЦЭСУ

2. Школа пачынае працаваць у 7.30 гадзін, а сканчае працу ў 19.00 гадзін. Знаходжанне вучняў пазней 19.00 гадзіны ў школе і напрышкольнай тэрыторыі забараняецца, калі гэта не звязана з адукацыйным працэсам ці правядзеннем вячэрніх мерапрыемстваў. Работа аб’яднанняў па інтарэсах для вучняў павінна заканчвацца да 19.00.

3. Выхадны дзень у школе – нядзеля і святочныя дні. Знаходжанне вучняў у нядзелю і ў святочныя дні ў школе забараняецца, калі гэта не звязана з адукацыйным працэсам.

4. На канікулах школа працуе ў звычайным рэжыме. Вучні на канікулах прыходзяць у школу толькі ў тыя дні, на якія запланаваны мерапрыемствы і толькі пры наяўнасці з імі настаўніка ці класнага кіраўніка.

5. Пачатак навучальнага года – 1 верасня. Заканчэнне навучальнага года – 31 мая.

Агульная працягласць канікул на працягу навучальнага года павінна быць не меней за трыццаць каляндарных дзён.

Дадатковыя канікулы – не меней за 7 каляндарных дзён для 1-2 класаў– другі тыдзень лютага. Працягласць летніх канікул павінна быць не меней за 12 каляндарных тыдняў, а для вучняў IX, XI класаў, якія працягваюць навучанне на III ступені агульнай сярэдняй адукацыі – не меней за 10 каляндарных тыдняў. Пачатак і заканчэнне чвэрцяў, канікул усталёўваецца Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь.

6. Заняткі праводзяцца ў адну змену.

7. Адукацыйны працэс пры навучанні і выхаванні на I, II і III ступенях агульнай сярэдняй адукацыі арганізуецца ў рэжыме шасцідзённага школьнага тыдня, які ўключае пяцідзённы навучальны тыдзень і адзін дзень тыдня для правядзення з вучнямі спартыўна-масавых, фізкультурна-аздараўленчых, іншых выхаваўчых мерапрыемстваў, арганізацыі працоўнага навучання, у тым ліку навучальных заняткаў на навучальна-вытворчых аб'ектах, прафесійнай арыентацыі.

8. Вучэбныя заняткі праводзяцца па раскладзе ў адпаведнасці з вучэбнымі планамі і праграмамі, зацверджанымі ва ўсталяваным парадку. Расклад вучэбных заняткаў складаецца на паўгоддзе.

9. Расклад вучэбных заняткаў складаецца намеснікам дырэктара па вучэбнай рабоце, завярджаецца дырэктарам школы і даводзіцца да ведама вучняў у першы дзень заняткаў.

10. Працягласць усіх відаў заняткаў вызначаецца акадэмічнай гадзінай. Працягласць акадэмічнай гадзіны (урока) – 45 хвілін. Працягласць вучэбнага занятку ў I класах – 35 хвілін, у II - XI класах – 45 хвілін. Колькасць вучэбных заняткаў рэгулюецца раскладам вучэбных заняткаў і павінна адпавядаць санітарным нормам.

11. Працягласць перапынкаў паміж навучальнымі заняткамі – 15 хвілін.

12. Вучні, з улікам меркавання іх законных прадстаўнікоў, зыходзячы са схільнасцей, жаданняў і стану здароўя, могуць вывучаць асобныя вучэбныя прадметы на павышаным узроўні на факультатыўных занятках у межах колькасці вучэбных гадзін на правядзенне факультатыўных заняткаў, усталяванага тыпавым вучэбным планам установы агульнай сярэдняй адукацыі адпаведнага выгляду.

13. У школе асноўнай формай арганізацыі адукацыйнага працэсу пры рэалізацыі адукацыйных праграм агульнай сярэдняй адукацыі з'яўляецца вучэбны занятак: урок, назіранне, экскурсія і іншы занятак. Дадаткова праводзяцца факультатыўныя, стымулюючыя, падтрымліваючыя заняткі, кансультацыі, практыкумы, навучальна-палявыя зборы, грамадска карысная праца.

ГЛАВА ІІІ

АСНОЎНЫЯ ПРАВЫ ВУЧНЯЎ

14. Вучні маюць права на: 

14.1. атрыманне адукацыі ў адпаведнасці з адукацыйнымі праграмамі агульнай сярэдняй адукацыі; 

14.2. стварэнне спецыяльных умоў для атрымання адукацыі з улікам асаблівасцяў іх псіхафізічнага развіцця; 

14.3. атрыманне дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі ў адпаведнасці з Кодэксам i ў парадку, якi вызначаецца Палажэннем аб установе дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, зацверджаным пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 25 ліпеня 2011 г. № 149; 

14.4. павагу сваёй чалавечай годнасці, абарону ад прымянення фізічнага і (або) псіхічнага гвалту, жорсткага, грубага або зневажальнага абыходжання, прыніжэння; 

14.5. ахову жыцця і здароўя падчас адукацыйнага працэсу; 

14.6. карыстанне падручнікамі (навучальнымі дапаможнікамі) у адпаведнасці з заканадаўствам; 

14.7. бясплатнае карыстанне бібліятэкай, вучэбнай і спартыўнай базай установы адукацыі; 

14.8. удзел у кіраванні ўстановай адукацыі ў адпаведнасці са Статутам установы адукацыі (далей - Статут); 

14.9. адпачынак на перапынках, арганізацыю вольнага часу  

14.10. стварэнне спрыяльных умоў для самаадукацыі; 

14.11. аб'ектыўную ацэнку ведаў; 

14.12. захаванне месца ва ўстанове адукацыі ў выпадку накіравання для навучання і лячэння ў санаторную школу-інтэрнат; 

14.13. навучанне на ўроках фізічнай культуры і здароўя ў адпаведнасці з групай здароўя; 

14.14. наведванне стымулюючых і (або) падтрымліваючых заняткаў; 

14.15. выбар факультатыўных заняткаў у межах устаноўленага вучэбным планам установы адукацыі колькасці гадзін факультатыўных заняткаў і з улікам максімальна дапушчальнай нагрузкі на аднаго вучня, усталяванай спецыфічнымі санітарна-эпідэміялагічнымі патрабаваннямі да ўтрымання і эксплуатацыі ўстаноў адукацыі; 

14.16. вывучэнне асобных вучэбных прадметаў на павышаным узроўні ў адпаведнасці з вучэбным планам установы адукацыі; 

14.17. атрыманне платных паслуг з ліку, што аказваюцца установай адукацыі; 

14.18. атрыманне гарачага харчавання ў парадку, вызначаным заканадаўствам; 

14.19. удзел у алімпіядах, конкурсах, турнірах, канферэнцыях і іншых адукацыйных мерапрыемствах, спартыўна-масавых, фізкультурна-аздараўленчых, іншых мерапрыемствах; 

14.20. заахвочванне за поспехі ў вучэбнай, спартыўна-масавай, грамадскай, навуковай дзейнасці, а таксама ў адукацыйных мерапрыемствах; 

14.21. атрыманне сацыяльна-педагагічнай падтрымкі і псіхалагічнай дапамогі; 

14.22. ўдзел у дзіцячых, маладзёжных і іншых грамадскіх аб'яднаннях, дзейнасць якіх не супярэчыць заканадаўству Рэспублікі Беларусь; 

14.23 удзел у органах вучнёўскага самакіравання ва ўстанове адукацыі; 

14.24. абарону ад любых супрацьпраўных замахаў; 

14.25. недатыкальнасць асобы. 

15. Іншыя правы навучэнцаў устанаўліваюцца Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, іншымі актамі заканадаўства, устаноўчымі дакументамі і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі ўстановы адукацыі. 

ГЛАВА IV

АСНОЎНЫЯ АБАВЯЗКІ ВУЧНЯЎ

16. Навучэнцы абавязаны: 

16.1. выконваць Статут, выконваць рашэнні Савета ўстановы адукацыі, іншых органаў самакіравання ўстановы адукацыі, Правілы, патрабаванні адміністрацыі і педагагічных работнікаў ; 

16.2. знаходзіцца ва ўстанове адукацыі на працягу часу, прадугледжанага раскладам заняткаў (навучальных, факультатыўных, аб'яднанняў па інтарэсах, іншых); 

16.3. пакідать тэрыторыю ўстановы адукацыі падчас заняткаў толькі з дазволу класнага кіраўніка (дзяжурнага члена адміністрацыі); 

16.4. добрасумленна і адказна адносіцца да засваення зместу вучэбных праграм па вучэбных прадметах, праграм выхавання, своечасова і якасна выконваць хатнія заданні ; 

16.5 . наведваць класныя і інфармацыйныя гадзіны; 

16.6 . удзельнічаць у мерапрыемствах грамадска карыснай працы; 

16.7. вырашаць спрэчныя і канфліктныя пытанні на прынцыпах узаемнай павагі, з улікам меркаванняў усіх (іншых) удзельнікаў спрэчкі, пры неабходнасці звяртацца за дапамогай да настаўніка, класнага кіраўніка, спецыялістаў сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай службы, адміністрацыі ўстановы адукацыі; 

16.8. беражліва адносіцца да маёмасці ўстановы адукацыі, падтрымліваць чысціню і парадак ва ўстанове адукацыі і на яе тэрыторыі; беражліва адносіцца да энергарэсурсаў, берагчы цяпло, электрычнасць, ваду; 

16.9. паважаць гонар і годнасць ўсіх удзельнікаў адукацыйнага працэсу, работнікаў установы адукацыі; 

16.10. клапаціцца пра сваё здароўе, бяспеку і жыццё  навакольных, імкнуцца да маральнага, духоўнага і фізічнага развіцця, самаўдасканалення; 

16.11. неадкладна паведамляць настаўніку (класнаму кіраўніку) або дзяжурнаму настаўніку (члену адміністрацыі) аб атрыманні мікратраўмы, траўмы або пагаршэнні агульнага стану свайго здароўя на ўроках, занятках ці пры правядзенні мерапрыемстваў (пазакласных, пазашкольных, спартыўна-масавых, грамадска карыснай працы ); 

16.12. загадзя (напярэдадні або за некалькі дзён) паведамляць класнаму кіраўніку пра запланаваныя наведванні ўстановы аховы здароўя; у экстранных (незапланаваных) выпадках адсутнасці на ўроках неадкладна паведамляць класнаму кіраўніку аб факце і прычыне сваёй адсутнасці; 

16.13. размяшчаць прылады сувязі, інтэрнэт-сувязі перад пачаткам навучальных заняткаў у партфелі. 

16.14. прытрымлівацца дзелавога адзення, выкарыстоўваць адзенне і абутак для заняткаў фізічнай культурай паводле санітарных нормаў, спецыяльную вопратку на ўроках працоўнага навучання, мерапрыемствах грамадска карыснай працы ; 

16.15. мець на ўроках неабходныя навучальныя прылады; 

16.16. мець акуратна і разборліва падпісаныя рабочыя сшыткі і сшыткі для кантрольных работ па прадметах; 

16.17. акуратна і разборліва запісваць у дзённік расклад урокаў на тыдзень наперад, у канцы кожнага ўрока - хатняе заданне; 

16.18. штотыдзень здаваць дзённік на праверку класнаму кіраўніку; 

16.19. прадастаўляць дзённік па першым патрабаванні педагагічнага работніка ўстановы адукацыі; 

16.20. выконваць правілы паводзін у бібліятэцы і правілы карыстання бібліятэчным фондам. 

17. Навучэнцам ва ўстанове адукацыі і на яго тэрыторыі катэгарычна забараняецца: 

17.1. курыць, ужываць алкагольныя (слабаалкагольныя) напоі і піва, таксічныя і наркатычныя рэчывы, выкарыстоўваць нецэнзурныя выразы, спазняцца на навучальныя заняткі без уважлівых прычын, наносіць шкоду маёмасці ўстановы адукацыі і іншых асоб; 

17.2. прыносіць агнястрэльную зброю любога віду, газавае зброю, боепрыпасы любога выгляду або выбуховыя рэчывы (альбо іх імітатары або муляжы), халодную зброю, колючыя, якія сякуць, рэжучыя прадметы (альбо іх імітатары або муляжы), хімічныя, атрутныя, вогненебяспечныя рэчывы, тытунёвыя вырабы, электронныя сістэмы курэння, вадкасці для электронных сістэм курэння, сістэмы для спажывання тытуню, запалкі, запальніцы, алкагольныя, слабаалкагольныя напоі або піва, наркатычныя сродкі, псіхатропныя рэчывы, іх прэкурсоры і аналагі, таксічныя або  іншыя адурманьваючыя рэчывы і прэпараты, якія могуць нанесці шкоду маёмасці і здароўю навакольных, а таксама прыналежнасці для азартных гульняў; 

17.3. парушаць дысцыпліну ў ходзе адукацыйнага працэсу, прымяняць фізічную сілу і абразы ў дачыненні да іншых яго ўдзельнікаў; 

17.4. не выконваць патрабаванні педагагічных работнікаў; 

17.5. прапускаць заняткі без уважлівых прычын і своечасовага інфармавання класнага кіраўніка альбо дзяжурнага адміністратара з наступным прад'яўленнем адпаведнага дакумента класнаму кіраўніку; 

17.6. карыстацца прыладамі мабільнай сувязі, інтэрнэт-сувязі, музычнымі калонкамі, гульнявымі прыладамі падчас адукацыйнага працэсу без дазволу педагогаў; 

17.7. прапагандаваць, захоўваць і распаўсюджваць з дапамогай мабільнай, інтэрнэт-сувязі інфармацыю, якая змяшчае жорсткасць, гвалт; 

17.8. праводзіць здымкі падчас правядзення вучэбных заняткаў, факультатыўных заняткаў, класных гадзін, пазакласных мерапрыемстваў без дазволу адміністрацыі, класнага кіраўніка, настаўнікаў-прадметнікаў; 

17.9. размаўляць падчас вучэбных заняткаў, выкрыкваць нецэнзурныя словы і выразы, быць няўважлівым самому і адцягваць увагу іншых навучэнцаў, перашкаджаць правядзенню вучэбнага занятку; 

17.10. ужываць падчас вучэбных заняткаў ежу і напоі; 

17.11. перасаджвацца за іншую парту без дазволу настаўніка; 

17.12. у падручніках рабіць якія-небудзь запісы, маляваць, вырываць з іх старонкі; 

17.13. падчас вучэбных заняткаў і перапынкаў паміж імі гуляць у азартныя гульні, праводзіць аперацыі спекулятыўнага характару; 

17.14. пакідаць ўстанову адукацыі да заканчэння вучэбных заняткаў без ўзгаднення з класным кіраўніком і (або) адміністрацыяй установы. 

ГЛАВА V

ПАТРАБАВАННІ ДА ЗНЕШНЯГА ВЫГЛЯДУ НАВУЧЭНЦАЎ

18. Навучэнцы абавязаны прытрымлівацца дзелавога стылю адзення, прызначанага для наведвання імі навучальных заняткаў ва ўстановах адукацыі. 

19. Савет установы адукацыі мае права выбару мадэлі, колеру і якасці тканін, з якіх вырабляецца адзенне дзелавога стылю. 

20. Адзенне дзелавога стылю, як правіла, уключае вялікі выбар элементаў, якія можна камбінаваць (пінжак, камізэлька, кашуля, спадніца, штаны, сарафан, блуза, сукенка, гальштук і інш.), а таксама можа ўключаць гальштук (значок, эмблему, шаўрон). У зімовы час у камплект адзення могуць уваходзіць трыкатажны швэдар ці камізэлька.

21. Пры наведванні вучнямі навучальных заняткаў не дапускаюцца: 

спартыўная вопратка і абутак, прызначаныя для заняткаў фізічнай культурай і спортам;

рэчы, якія маюць яркія  малюнкі;

брудная, мятае (неахайнае) і інш. адзенне, не прызначанае для наведвання ўстановы адукацыі;

верхняе адзенне і галаўныя ўборы;

багацце біжутэрыі, наяўнасць пірсінгу, яркага экстравагантнага макіяжу і колеру валасоў, аксесуараў, якія адлюстроўваюць сімволіку музычных гуртоў і розных кірункаў маладзёжнай субкультуры і спартыўных клубаў.

22. Спрэчныя пытанні, звязаныя з вонкавым выглядам навучэнца, вырашае адміністрацыя ўстановы адукацыі.

ГЛАВА VІ

ПАРАДАК НАВЕДВАННІ ВУЧНЯМІ ВУЧЭБНЫХ ЗАНЯТКАЎ

23. Вучэбныя заняткі, класныя і інфармацыйныя гадзіны праводзяцца па раскладзе або ў адпаведнасці з графікам, зацверджаным кіраўніком установы адукацыі, і з'яўляюцца абавязковымі для наведвання ўсімі навучэнцамі. 

24. У выпадку невыканання хатняга задання па якой-небудзь прычыне, навучэнец ў пачатку ўрока абавязаны паведаміць пра гэта настаўніку. 

25. Не пазней чым за 5 хвілін да пачатку ўрока кожны навучэнец: 

25.1. займае месца ў навучальным кабінеце (класе), вызначанае класным кіраўніком;

25.2. рыхтуе неабходныя для працы на ўроку падручнікі і навучальныя прылады;

25.3. ставіць на бясшумны рэжым прыладу мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі), кладзе яго ў партфель.

26. Пры ўваходзе настаўніка ў клас навучэнцы ўстаюць у знак прывітання. 

27. Вучань, які спазніўся на ўрок, абавязаны растлумачыць настаўніку прычыну спазнення. 

28. Падчас урока навучэнцы ўважліва слухаюць тлумачэнні настаўніка і адказы іншых навучэнцаў, не дапушчаючы каментарыяў і рэплік з месца. 

29. Пры адказе на пытанне настаўніка навучэнец ўстае. З дазволу настаўніка магчымы адказ седзячы. 

30. Пра сваю гатоўнасць да адказу альбо аб пытанні, якое ўзнікла ў ходзе тлумачэння настаўнікам матэрыялу, навучэнец інфармуе, падымаючы руку. 

31. Дапаўненні і выпраўлення адказаў іншых навучэнцаў магчымыя толькі з дазволу настаўніка. 

32. У час правядзення кантрольных і самастойных работ навучэнец выконвае іх самастойна. Дапамогу іншых навучэнцаў не дапускаецца. Дазваляецца карыстацца толькі тымі матэрыяламі, якія пералічаныя настаўнікам. 

33. Выкананне патрабаванняў настаўніка на ўроку з'яўляецца для навучэнцаў абавязковым і безумоўным. 

33.1. У выпадку, калі навучэнец не выконвае патрабаванні настаўніка, парушае дысцыпліну падчас урока, настаўнік інфармуе пра гэта дзяжурнага адміністратара і навучэнец выдаляецца з урока ў суправаджэнні дзяжурнага адміністратара. 

33.2. У выпадку, калі патрабаванні настаўніка парушаюць правы навучэнца, апошні можа праінфармаваць аб гэтым дзяжурнага адміністратара. 

33.3. Дзяжурны адміністратар выклікае ва ўстанову адукацыі законнага прадстаўніка вучня, а пры неабходнасці - супрацоўніка тэрытарыяльнага органа ўнутраных спраў.   

33.4. Дзяжурны адміністратар пасля вывучэння сітуацыі мае права дазволіць вучню прысутнічаць на наступных уроках. 

33.5. У выпадку, калі законны прадстаўнік не прыбывае ва ўстанову адукацыі ў кароткія тэрміны, дзяжурны адміністратар мае права забраць навучэнца з любога наступнага ўрока для разгляду па прыбыцці законнага прадстаўніка ва ўстанову адукацыі.   

34. Падчас урока навучэнец павінен сачыць за сваёй паставай. 

35. Званок аб заканчэнні ўрока даецца для інфармавання настаўніка і навучэнцаў аб заканчэнні занятку. Навучэнцы пакідаюць клас толькі з дазволу настаўніка. 

36. Для заняткаў на ўроках фізічнай культуры і здароўя навучэнцы пераапранаюцца ў спартыўную форму. 

37. Па заканчэнні ўрока навучэнцы наводзяць парадак на працоўным месцы ,правяраюць наяўнасць усіх школьных прылад, у тым ліку і сродкаў мабільнай сувязі. 

38. У выпадку пропуску заняткаў па хваробе, навучэнец або законныя прадстаўнікі інфармуюць класнага кіраўніка аб прычыне адсутнасці ў вуснай форме. 

39. У дзень выхаду на заняткі навучэнец прад'яўляе тлумачэнні аб уважлівай прычыне  пропуску заняткаў. 

Уважлівай прычынай лічыцца:

хвароба навучэнца, наведванне ўрача (прадастаўляецца адпаведная медыцынская дакументацыя);

экстранныя выпадкі ў сям'і, якія патрабуюць асабістага ўдзелу (пацвярджаюцца заявай законных прадстаўнікоў);

пропуск заняткаў па дамоўленасці з адміністрацыяй (па пісьмовай заяве законных прадстаўнікоў);

удзел у прадметных алімпіядах, спаборніцтвах і іншых мерапрыемствах (вызначаецца загадам ўстановы адукацыі).

40. Дзяжурства навучэнцаў: 

40.1. Ва ўстанове адукацыі з ліку навучэнцаў VII-XI класаў прызначаюцца дзяжурныя, якія дапамагаюць дзяжурнаму адміністратару, дзяжурнаму настаўніку падтрымліваць дысцыпліну падчас перапынкаў, чысціню і парадак у школе. 

40.2. У кожным класе прызначаецца ў адпаведнасці з графікам дзяжурны па класе, які падчас перамены дапамагае настаўніку падрыхтаваць клас да ўроку: раздае навучальныя дапаможнікі і сшыткі вучняў, дапамагае падрыхтаваць да ўрока іншыя вучэбна-метадычныя дапаможнікі. 

40.3. З ліку навучэнцаў адпаведных класаў прызначаюцца дзяжурныя па сталовай, якія перад раздачай ежы мыюць рукі з мылам, апранаюць галаўныя ўборы, фартухі.

ГЛАВА VІІ

ПАРАДАК ЗНАХОДЖАННЯ ВУЧНЯЎ НА ПЕРАПЫНКАХ

41. Перапынак  прызначаны:

для пераходу ў іншы кабінет (пры неабходнасці) у адпаведнасці з раскладам вучэбных заняткаў;

адпачынку і фізічнай размінкі;

прыёму ежы;

прававетравання класа, для чаго навучэнцам неабходна выйсці з класа;

падрыхтоўкі да ўроку, іншае;

42. Пры руху па калідорах, лесвіцах, праходах навучэнцам неабходна прытрымлівацца правага боку. 

43. Падчас перапынкаў навучэнцам забараняецца: 

шумець, перашкаджаць адпачываць іншым, бегаць па лесвіцах, паблізу аконных праёмаў і ў іншых месцах, не прыстасаваных для гульняў;

штурхаць адзін аднаго, кідацца прадметамі і прымяняць фізічную сілу для вырашэння любых канфліктных сітуацый;

катацца ва ўстанове адукацыі і на яго тэрыторыі на веласіпедах, самакатах і іншых сродках перамяшчэння;

ужываць непрыстойныя выразы і жэсты ў адрас іншых навучэнцаў, іншых асоб, запалохваць, займацца вымагальніцтвам. Парушэнне дадзенага пункта цягне за сабой прымяненне мер, прадугледжаных заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

ГЛАВА VIІІ

МЕСЦЫ МАСАВАГА ЗНАХОДЖАННЯ

Сталовая

44. У сталовую навучэнцы ходзяць арганізавана, у суправаджэнні настаўніка, які праводзіў урок. 

45. Навучэнцы выконваюць правілы гігіены: уваходзяць у памяшканне сталовай без верхняй вопраткі, мыюць рукі перад ежай. 

46. Вучні выконваюць патрабаванні работнікаў сталовай, праяўляюць увагу і асцярожнасць пры атрыманні і ўжыванні гарачых і вадкіх страў. 

47. Ужываць стравы, напоі, прадукты харчавання, набытыя ў сталовай,  прынесеныя з сабой, дазваляецца толькі ў сталовай. Падчас прыёму ежы навучэнцы павінны выконваць культуру харчавання. 

48. Кожны навучэнец прыбірае за сабой сталовыя прыборы і посуд у спецыяльна адведзеныя месцы. 

Спартыўная зала

49. Заняткі ў спартыўнай зале арганізуюцца ў адпаведнасці з раскладам яго працы. Наведванне заняткаў у спартыўнай зале дапускаецца толькі ў спартыўнай форме і зменным абутку.

50. Забараняецца знаходзіцца ў спартыўнай зале без настаўніка, іншага педагагічнага работніка. 

51. Заняткі ў пазаўрочны час у спартыўнай зале арганізуюцца па раскладзе спартыўных секцый. 

Санітарныя пакоі

52. Пры карыстанні санітарнымі пакоямі навучэнцы павінны выконваць чысціню і парадак, правілы асабістай гігіены; 

53. Забараняецца затрымлівацца ў санітарнай пакоі без патрэбы, прымаць ежу, напоі, кідаць у ракавіны і ўнітазы староннія прадметы. 

Гардэроб

54. Пасля заканчэння заняткаў (навучальных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючах, у аб'яднаннях па інтарэсах), пазакласных мерапрыемстваў навучэнцы пад кіраўніцтвам настаўніка, які праводзіў заняткі, ідуць у гардэроб. Навучэнцы ў парадку чарговасці забіраюць сваю вопратку, выконваючы парадак і меры бяспекі. 

55. У выпадку выяўлення страты адзення ці абутку, навучэнец абавязаны паведаміць аб тым, што здарылася класнаму кіраўніку або дзяжурнаму адміністратару. 

56. Навучэнцы не пакідаюць у кішэнях верхняга адзення ключы ад дома, грошы, праязныя дакументы, прылады сувязі (інтэрнэт- сувязі) iншыя каштоўныя рэчы. 

57. У выпадку выяўлення пакінутых ці  забытых кімсьці ў гардэробе рэчаў навучэнцы перадаюць іх вахцёру або дзяжурнаму настаўніку. 

ГЛАВА ІХ

ПАРАДАК НАВЕДВАННЯ ВУЧНЯМІ МЕРАПРЫЕМСТВАЎ У ПАЗАЎРОЧНЫ ЧАС

58. Навучэнцам забараняецца спазняцца на мерапрыемствы, якія праводзяцца ў пазаўрочны час. 

59. Прысутнасць на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў пазаўрочны час ва ўстанове адукацыі, асоб, якія не навучаюцца ў гэтай установе адукацыі, дапушчальна толькі з дазволу адказнага за правядзенне мерапрыемства (намесніка дырэктара па выхаваўчай рабоце, дзяжурнага адміністратара). 

60. Вучні, прысутныя на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў пазаўрочны час ва ўстанове адукацыі, і асобы, якія не вучацца ў гэтай установе адукацыі, дапушчаныя да ўдзелу ў мерапрыемстве, павінны мець ахайны знешні выгляд, адпаведны ўзросту макіяж. 

61. Не дазваляецца прысутнасць у верхняй вопратцы і галаўных уборах на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў актавай, спартыўным залах, іншых памяшканнях установы адукацыі.    

62. Прыход і адыход з мерапрыемства ажыццяўляецца арганізавана, у парадку, устаноўленым адказным за правядзенне мерапрыемства. 

63. Навучэнцы абавязаны выконваць інструкцыі аб мерах бяспекі для навучэнцаў, прадугледжаныя для канкрэтнага мерапрыемства, і выконваць у поўным аб'ёме патрабаванні адказнага за правядзенне мерапрыемства. 

64. Да заняткаў у спартыўных секцыях, удзелу ў спартыўных спаборніцтвах навучэнцы дапускаюцца з дазволу ўрача, да турыстычных паходаў - з дазволу медыцынскага работніка.  

65. Грамадска карысная праца навучэнцаў ў пазаўрочны час праводзіцца не раней чым праз 30 мін пасля заканчэння ўрокаў. Працягласць грамадска карыснай працы і віды работ устанаўліваюцца Санітарнымі нормамі, правіламі і гігіенічнымі нарматывамі. 

ГЛАВА Х

ЗААХВОЧВАННЕ І ДЫСЦЫПЛІНАРНАЯ АДКАЗНАСЦЬ ВУЧНЯЎ

66. У якасці заахвочвання да навучэнцаў могуць прымяняцца наступныя меры: 

аб'яву падзякі;

ўзнагароджанне граматай;

ўзнагароджанне каштоўным падарункам;

занясенне на дошку Гонару ўстановы адукацыі;

напісанне ліста падзякі законным прадстаўнікам.

Заахвочванне аб'яўляецца загадам дырэктара. Выпiска з загаду захоўваецца у асабістай справе навучэнца.

67. За здзяйсненне навучэнцам дысцыплінарнай правіны (у тым ліку неаднаразовае парушэнне Статута і Правілаў) усталёўваецца дысцыплінарная адказнасць, якая выражаецца ў прымяненні да яго наступных мер дысцыплінарнага спагнання: 

заўвага;

вымова;

адлічэнне.

68. Адлічэнне як мера дысцыплінарнай адказнасці можа быць прыменена да вучня III ступені агульнай сярэдняй адукацыі. 

69. Права выбару меры дысцыплінарнага спагнання належыць дырэктару ўстановы адукацыі. 

70. Звесткі аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання даводзяцца да законных прадстаўнікоў непаўналетняга навучэнца. 

ГЛАВА XІ

ПРАВІЛЫ ВЫКАРЫСТАННЯ ПРЫЛАД  МАБІЛЬНАЙ СУВЯЗІ (ІНТЭРНЭТ-СУВЯЗІ)

71. У будынку ўстановы адукацыі навучэнцы абавязаны ставіць прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) у рэжым вібравыклік або бясшумны рэжым. 

72. Падчас правядзення вучэбных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых заняткаў, заняткаў у аб'яднаннях па інтарэсах, пазакласных мерапрыемстваў прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) павінны знаходзіцца ў ранцах. 

73. Карыстацца прыладай мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) падчас навучальных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых заняткаў, заняткаў у аб'яднаннях па інтарэсах, пазакласных мерапрыемстваў можна толькі з дазволу настаўніка. 

74. Карыстацца прыладай мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) ва ўстанове адукацыі на перапынках паміж заняткамі (тэлефанаваць, адпраўляць паведамленні) навучэнцам дазволена выключна для аператыўнай сувязі з бацькамі (законнымі прадстаўнікамі), братамі (сёстрамі), іншымі блізкімі сваякамі толькі ў выпадках неадкладнай неабходнасці.   

75. У выпадку аднаразовага парушэння правілаў карыстання прыладамі мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі), навучэнец павінен напісаць тлумачальную запіску з указаннем прычыны парушэння сапраўдных Правілаў. Класным кіраўніком (настаўнікам) вучню робіцца запіс у дзённік. 

76. Пры паўторным факце парушэння правілаў карыстання прыладамі мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) адбываецца адабранне тэлефона ў навучэнца. Ва ўстанову адукацыі запрашаюцца бацькі (законныя прадстаўнікі) і пасля размовы з дырэктарам (членам адміністрацыі) ім вяртаецца прылада мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі). 

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.